Hopp til hovedinnhold

Cannes-pris til «Boksen» – Aleksander Herresthal gjester podden!

Hva gjør et TV-format til en internasjonal suksess? Aleksander Herresthal, kreativ sjef i Seefood, avslører hemmeligheten bak prisvinnende formater som «Boksen».

Untitled 1 2

I snart 20 år har Aleksander Herresthal vært en kreativ kraft i det norske produksjonsselskapet Seefood. Med sterke formatsuksesser som Kompani Lauritzen, Huskestue, Parterapi og ikke minst Boksen, har selskapet en imponerende katalog av egenutviklede formater, som for øyeblikket er solgt til 10 ulike land.

Denne uken ble Boksen premiert med beste format innen konkurransereality under årets International Format Awards i Cannes.

Så hva er hemmeligheten? Finnes det en oppskrift? Jeg har invitert Aleksander til podden for å snakke om hvordan de jobber og hva som kjennetegner et skikkelig godt format?

Du finner «Heftye møter flinke folk» der du vanligvis hører podkast!