Er forsiden død, og er personalisering svaret?
- Journalistikk
- Teknologi

Norge har i senere år markert seg som en idéfabrikk for TV-konsepter. Det norske TV-markedet er blitt kjent internasjonalt for sin innovasjonskraft og vilje til å eksperimentere med nye formater og konseptutvikling. På TV-messer og i bransjerapporter verden rundt har norske formater blitt presentert i stor skala, og det snakkes om at «Norge er det nye Sør-Korea».
Å lage et TV-format som blir solgt i verden er de fleste TV-produsenters drøm og blant tusenvis av ideer er det få som når igjennom det internasjonale nåløyet. Men nylig har formater som «Boksen», «Norges dummeste» og «24-stjerners julekalender» klart nettopp det!
På scenen skal Aleksander Herresthal (Seefood TV), Erik Solbakken (Montreux Film&Fjernsyn) og Anders Bremnes (Magga&Anders) fortelle oss om deres erfaringer med salg av formater i det store utland. Hva kjennetegner formater med internasjonalt potensiale? Hvordan selge dem? Og ikke minst, hvordan navigere dilemmaet mellom lokal tilpasning og formatets grunnidé?