Contentstafetten: Dette har vi lært av våre tabber (og suksesser)
Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – er blitt en stadig viktigere inntektskilde for norske mediehus. Selv om debatten om merking i stor grad har lagt seg, er det fortsatt en ung bransje i utvikling.
Selv om pengene tikker inn, er inntektene man får fra innholdsmarkedsføring langt dyrere enn fra tradisjonell annonsering. En vellykket content-kampanje krever også at kundene er villig til å åpne seg opp i en langt større grad enn før. Og hva med dem som intervjues i content-artikler – forstår de at det er innholdsbyrået og ikke mediehuset som ringer? Kort sagt: Hva funker, og hva funker ikke?
Vi har invitert ledere fra Amedias Spray, Dagens Næringslivs DNX, VG Partnerstudio og Schibsted Brand Studio på scenen for å høre om deres beste og verste prosjekter. Moderator Hanne Lohne fra mediebyrået Mindshare innleder, og står deretter klar med stoppeklokken når content-sjefene får seks minutter hver på å fortelle hva de har lært så langt.