NMD Fordypning: Vinneren av Den store journalistprisen 2024

Da OpenAI lanserte ChatGPT i november 2022 satte det full fart i demokratiseringen av generativ AI-teknologi. Det ble også startskuddet for en ny tidsregning for mediebransjen.
Vi har invitert teknologi- og nyhetssjefer fra fire store norske mediebedrifter for å dele hvilken innvirkning den rivende AI-utviklingen har hatt i deres selskaper og i mediebransjen generelt så langt.
Pål Nedregotten (NRK), Juan Carlos Lopez Calvet (Schibsted), Jan Thoresen (Labrador CMS) og Markus Jensen (Amedia) vil dykke ned i hva AI-teknologien gir dem av utfordringer og muligheter. Hvordan har teknologien endret måten de jobber på? Hva er de største forskjellene i AI-strategiene deres? Og ikke minst, hva er veien videre for AI i norsk medieproduksjon?
Samtalen ledes av Sofie Braseth Guldbrandsen, redaksjonell prosjektleder i Aftenposten og styreleder i Nona.