UTGÅR! Hvordan bygge et community og et verdensomspennende fan-felleskap?
DENNE SESJONEN UTGÅR DESSVERRE PGA. SYKDOM
I 2017 ble DJ og produsent Alan Walker den første nordmannen som mottok «diamantknappen» fra YouTube. Prisen tildeles innholdsskapere som passerer 10 millioner abonnenter. I dag er tallet oppe i 45 millioner, mens han på Spotify har rundt 30 millioner abonnenter og mer enn 9 milliarder avspillinger! Flere titalls millioner fans følger ham også på TikTok og Instagram.
Hvordan har Bergensartisten oppnådd et slikt enormt engasjement? Og hva kan mediebransjen lære av suksessen?
I denne sesjonen vil mannen bak fenomenet, manager Gunnar Greve ta oss med på innsiden av en av musikk-Norges mest unike suksesshistorier: Om Hvordan har Alan og teamet rundt ham ikke bare har skapt et musikalsk fenomen, men også bygd et verdensomspennende fellesskap av dedikerte følgere ved strategisk bruk av sosiale medier.
Gunnar vil gi oss innblikk i hvordan teamet hans har jobbet frem et tydelig visuelt univers og historiefortelling rundt Alan. Han vil også gi oss innsikt i hvordan de har brukt Alans bakgrunn fra gamingkulturen til å skape et inkluderende «community» som engasjerer på tvers av landegrenser og kulturell tilhørighet.
Dette blir en sesjon full av inspirasjon og gode tips til hvordan du kan bruke historiefortelling for å skape ekte engasjement på tvers av sosiale medier!
Tid og sted:
- fredag, 12:45–13:45
- Klokkeklang, Grieghallen
Medvirkende
- Gunnar Greve
- Anna Skavlan (moderator)