Hopp til hovedinnhold

Hva ser verden på? På innsiden av YouTube Culture & Trends-rapport 

På sine første 20 år har YouTube blitt en innholdsplattform med global dominans. I dag har videodelingsplattformen over 100 millioner betalende abonnenter og det er ventet at plattformen når nærmere 3 milliarder brukere i 2025. Mer enn 500 timer med video blir lastet opp til plattformen hvert minutt, og nå ser folk i økende grad YouTube på TV også: nærmere 1 milliard timer per dag  på verdensbasis.

Med slike brukertall – hva vet YouTube om oss, våre vaner og preferanser? Vi har invitert Julia Errens, Manager for Culture and Trends i YouTube. Arbeidet hennes innebærer å forstå forbrukeratferd, identifisere viktige endringer i medieforbruk og å gi strategiske råd om hvordan man bør respondere på disse endringene. 

Julia vil dele innsikt fra frontlinjen av endringer i medieformater, og hvordan skiftende trender blant innholdsskapere påvirker YouTube. Og ikke minst hva det kan bety for nordiske medier.

Medvirkende

Design uten navn 7

Meld deg på vårt nyhetsbrev for programnyheter, aktiviteter, frister og mye mer. Ved å registrere aksepterer du følgende personvernvilkår.