Hopp til hovedinnhold

På innsiden av Adobes AI-utvikling

Da generative AI-verktøy for alvor inntok mediebransjen ble mange aktører tatt på senga, men programvaregiganten Adobe overrasket stort ved å være godt rigget i møtet med den nye teknologien.

Gjennom de nye Adobe Firefly-verktøyene ble generativ AI-teknologi raskt integrert i kjente applikasjoner som Photoshop, Premiere Pro og Illustrator. Selskapet lanserte også Firefly.com, et selvstendig generativt AI-verktøy, samt Content Authenticity Initiative: en tverrindustriell koalisjon som har som mål å sette standarden for verifisering av AI-generert eller manipulert mediainnhold.

 Dette har posisjonert Adobe som en av de store aktørene i AI-kappløpet, og selskapets produkter har allerede endret måten folk tenker på videoredigering og bilderedigering ved å tillate brukere å generere bilder, vektorgrafikk og designelementer fra tekst.

Vi gleder oss til å ta imot Laura Herman, Head of AI Research i Adobe og PhD ved Oxford’s Internet Institute. Laura vil dele Adobes syn på AI-revolusjonen i mediebransjen, hvordan teamet hun leder utvikler nye verktøy for kreativ, generativ AI og hvordan framtidens medieproduksjon ser ut gjennom deres briller.

Samtalen ledes av Gard Steiro, ansvarlig redaktør i VG.

Tid og sted:

  • torsdag, 11:00–12:00
  • Peer Gynt, Grieghallen

Medvirkende

Skjermbilde 2024 03 06 kl 13 28 02

Meld deg på vårt nyhetsbrev for programnyheter, aktiviteter, frister og mye mer. Ved å registrere aksepterer du følgende personvernvilkår.