Lær av USAs beste podkastprodusenter!
- NMD Masterclass
I fjor feiret TV 2 30 år som kommersiell allmennkringkaster. Hva har Norge oppnådd gjennom opprettelsen av en kommersiell allmennkringkaster i Bergen? Hva er det med Bergen som kler TV 2, og hva har TV 2s tilstedeværelse betydd for medieklyngen og kunnskapsbyen Bergen?
Foruten TV 2s sjefredaktør har vi invitert lederne i Bergen Næringsråd og Media City Bergen for å gi sine betraktninger.
De fleste vet at TV 2 holder til i Bergen, men hvilket innhold er det som faktisk skapes lages i Bergen?
Du møter nyhetsanker Arill Riise og Hub2-reporter Guro Halleraker i en samtale om hva det betyr for nyhetsdekningen å ha en allmennkringkaster i Bergen, og hvordan TV 2 ved hjelp av nye metoder i sosiale medier når ut til unge med nyhetsvegring. TV 2s utenriksavdeling ligger i Bergen, og du får et innblikk i hvordan TV 2 jobber for å være tett og nært på de viktige hendelsene i verden – enten det er snakk om å dokumentere krigsforbrytelser i Butsja eller rapportere fra land uten pressefrihet.
Sist, men ikke minst. Du får også et innblikk i tidenes satsing på norsk fotball og den største satsingen på idrett av noe mediehus i verden noen gang.
Du møter:
Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2
Monica Mæland, administrerende direktør i Bergen Næringsråd
Helge O. Svela, CEO i Media City Bergen
Arill Riise og Guro Halleraker, nyhetsanker og reporter i Hub2
Aslaug Henriksen, utenrikssjef i TV 2
Eystein Thue, fotballsjef i TV 2
Sted: I TV 2s fotballstudio i redaksjonslokalene i Media City Bergen
Tid: 10. mai kl. 16.00-17.30
Vi starter med lett servering og uformell prat. I tillegg blir det mulighet for omvisning i TV 2s lokaler. Vi avslutter slik at alle som skal videre er i Grieghallen i tide til åpningen av Nordiske Mediedager kl. 18.00.