Hopp til hovedinnhold

«Squid Game – The Challenge»: I kulissene på verdens største realityproduksjon

Da nyheten om at Netflix skulle lage realitykonkurranse av den dystopiske sør-koreanske dramasuksessen «Squid Game», var det ingen overraskelse at det var britiske Stephen Lambert og hans Studio Lambert som skulle produsere serien.

Stephen er en av de virkelige nestorene innen reality- og dokumentarproduksjon. Produksjonsselskapet hans har utviklet flere internasjonale formatsuksesser, som «Undercover Boss», «Sofa» og «Naked Attraction», og har produsert både den britiske og amerikanske versjonen av «Forræder».

Men hvor starter du når du skal lage realityserie med 456 mennesker fra hele verden? Hvordan operere med reality-historiens største pengepott på 4,56 millioner dollar? Hvordan var det å samarbeide med stjerneregissøren Hwang Dong-hyuk om hans livsverk? Og hvordan gjør du et av de visuelt mest unike og brutale TV-universene i nyere tid om til kulisser som fungerer som lekegrind for reality-deltagere?

Regissør og produsent Stephen Lambert kommer til Bergen for å snakke om alt fra casting-prosess og etiske diskusjoner rundt størrelsen på premiepengene, til fortellerstrategier og produksjonskompleksiteten i dette enorme prosjektet. Og om hva som er fremtiden for reality-sjangeren.

I en tid hvor både strømmetjenestene og de mer tradisjonelle TV-kanalene jakter stadig nye reality-konsepter, vil Lambert også gi oss sine refleksjoner. 

Tid og sted:

  • torsdag, 14:00–14:40
  • Peer Gynt, Grieghallen

Medvirkende

Squid Game The Challenge Netflix

Meld deg på vårt nyhetsbrev for programnyheter, aktiviteter, frister og mye mer. Ved å registrere aksepterer du følgende personvernvilkår.